8 maj 2008

Loppis

Jag har hittat en loppis när där jag bor. Vilken lycka, har varit så avensjuk på alla som har hittat till roliga loppisar. Men nästa gång ska jag nog inte stuva med mig man och barn utan åka själv eller möjligtvis med min man. Barnen sprang runt om benen och ville inte alls titta på det jag ville titta på. Nåväl vi hittade faktiskt en spindelmannen väska så då vart det lite lung och ro i fem minuter(något i alla fall). Men man ska inte gnälla för det är mysigt när barnen åker med, efteråt stannade vi och åt lunch och tittade på änder som gnattade omkring. Även om loppisen var en höjdpunkt så var nog såpbubble blåsandet roligare efter lunchen, barnen tävlade om vem som kunde fånga flest bubblor. Mintingen vart arger när bubblorna sprack för han ville lägga dem i fickan. Visst är de små liven charmiga. Här kommer mina fina loppisfynd:




Ska putsa upp silverbrickan så blir den jättefin, tyckte den hade så fin kant. Lite svårt att se på bilden kanske




Kunde inte motstå denna fina bok med dess vackra pärmar.



En fin kana att ha lite murgröna i eller varför inte sommarblommor


Titta så fint det vart i mitt skåp. Detta skåp var blått för ett par veckor sedan men nu är den härligt vitt. Visar flera bilder på hur slutresultatet blir för hela matrummet när den blir färdig. Har som vanligt för många projekt på gång...


Här är någon som tyckte att han också passade in i mammas vitrinskåp. Inget loppisfynd utan tillverkad enligt den gamla skolan...

Ha det så gott kram Mamma Sari







2 kommentarer:

Lycklig fru sa...

Underbara loppisfynd. Är nyfiken på vilken loppis du var till?
Kram Sofia

Lycklig fru sa...

Aaha!Den loppisen har vi också varit till några gånger. Bland annat köpte vi vår gungstol där.
/Sofia