29 april 2008

Rosa nojja

Det ska helt plötsligt vara rosa, jag blir helt nojjig. Har aldrig varit så förtjust i rosa, mamma min köpte kläder i rosa och rött fast jag älskade blått. Men nu har jag upptäckt rosa. Vet inte vad har hänt, kanske för att det är 30år sen jag var liten eller för det helt enkelt är underbart med vår.

Har målat i dag och solen stekte från en nästan klarblå himmel, det var faktiskt riktigt roligt att måla och det blir grymt fint. Min butik ligger ju under en veranda, man kan även säga att den ligger i källaren och husets veranda sticker ut lite ovanför min uteplats. Men alla fall, under halva verandan så finns värmeluftpumpar samt massa bråte som min hyresvärd envisas att lägga där. Nu är det inbyggt och det är dessa brädor jag har målat.


Men nog om det utan tillbaka till min rosa nojja, jag har fått en leverans i dag med rosa ljus och keramik blommor i rosa. Men jag vart lite fundersam för jag beställde blockljus som luktar citron och antog att de skulle vara gula och inte rosa, det känns lite märkligt men eftersom jag gillar rosa så vart det bra i alla fall. Hoppas Valborgafton blir rosa och rolig, många rosiga kram Sari

1 kommentar:

Lycklig fru sa...

Håller med om att rosa faktiskt är ganska fint. Det kanske har att göra med att det är vår och rosa är ju "vårit".