29 juni 2010

häftade skator



Sommarens färg är lavendel... Mmm...
får inte nog av dessa underbara blommor.


I år ska jag försöka få till en blomsterrabatt...
Skratta inte men jag har planerat den redan
i ett par år men konstigt nog så kommer det något i
vägen hela tiden... hann gräva gropen förra året i allafall.


I denna rabatt ska det växa lavendel
 och vita underbart doftande rosor.
Det är nog försent att hinna njuta i år men det
det vore kul att ha mera än en grop i år *ler*

Häromkvällen fick jag nog... av fräcka skatorna
De knallar in (flyger snarare) och äter
upp kattens mat. Har en skål under bordet
för våran kisse, hon vill ju typ bo ute nu.

Städade hela verandan och sen
 tog jag fram min häftare...
Ha ha.. jagade inte skator med den utan 
häftade fast lite spetstyg på en sidan av
verandan, det vart väldigt mysigt.
(till och med maken sa det)
Nu ska jag bara häfta upp lite mera så
skatorna inte vågar flyga in...


Men har du något bra tips
vad man gör mot mygg så
tackar å bugar jag 
för myggen är inte roliga.

Kram Sari




1 kommentar:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Lavendel är en favorit med både färg och lukt. Det är bättre sent än aldrig ju med rabatten :)
Fint har du på verandan med.
Ha det gott, kram