23 november 2008

Mysig helg

Denna helg har verkligen gått i hemma tecken. Det är snöstorm ute... underbart! Inget ironiskt utan jag tycker det är mysigt. Vi sitter i vardagsrummet (soffan har fått sin röda överdrag) magen är full av nybakade lussebullar samt massor av tända ljus, tja magen är inte full av tända ljus.... he he.. utan vardagsrummet. Kan man må bättre för tillfället *ler*

Fick mitt paket från ellos i veckan... Köpte bland annat nya kuddar till soffan. Måste säga att de var fina dock lite platta så med ny innerkudde (som är fluffig) så blir det topp betyg!
Även lingonkransar... De fick hänga på furuskåpet... Köpte två...

Gissa hur jag hängde dem.... Japp, häftpistolen och häftade fast bandet på baksidan. Han är verkligen min trogne vän *fniss*

Dessa två hjärtan inhandlades på en inspirationskväll i torsdags.. Åhhh... önskar jag hade hittat tre hjärtan.. kanske inte för de var inte billiga...



Det ser sååå tomt ut i högra hörnet, kanske ska hänga dem brevid varandra i stället??

Hittade även nya fast gammeldags ljushållare... Vad heter de egentligen??? Köpte 6st, det vore fint att fästa vid tallriken när man dukar.

Lite nya dukar till jul och nyår. Jag älskar dukar, trots att jag har småbarn, vi småbarnföräldrar har ju faktiskt tvättmaskin. He.. he..

Kram sari

PS Vågar knappt säga det men julen åkte fram igår... Visar lite nästa gång..

12 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Du hade hittat mycket fint. Kuddarna var himla fina tycker jag. Snöstorm låter mysigt. Min bror bor på ostkusten och han hade en del snö och storm. *Fusk* hihi.
Hoppas du får en bra måndag, kram

Villa Carl Larsson sa...

Så mysigt med jul hihi :) Det gör väl inget att julen kom fram igår. Jag har sprättat glöggflaskan nu också. Jag undrar om det är alla härliga juliga bloggar som gör att man längtar ännu mer.

Fina saker du har köpt. Det är alltid lika roligt att shoppa. Kan du tänka dig hehe.

Ha en bra dag. Kram

Annas skattkammare sa...

Så fint du pyntat, älskade lingonkransarna och hjärtana! Ditt fönster är ju så fint! Jaså du har redan julpyntat, jag känner mig långt efter! Kan inte fatta att det är advent nästa helg..
Kram /Anna

annashusidingtuna sa...

Va kul att du hittade till mig för då hittade ju jag dig också.
Hit kommer jag fler gånger och kikar!
Kram Anna

Vitt och nött sa...

oj va fina saker!! vill ha allt!! :)
va kul å hitta hit! blev så glad att du kommenterade hos mej..
nä nu ska ja kika runt lite hos dej!

kram!

Vitt och blandat sa...

ÅH vilka superfina inköp du gjort!!! Hos mig åkte julen oxå fram i helgen - till och med adventsstakens första ljus tändes, FYYYYYYYYYYYY på mig =D

Visst är det underbart med snöoväder?! =) Men svårt när man måste köra bil..

Kram/Anneli

Frida sa...

Vilka fina saker du har hittat, sådana gammla ljushållare måste jag också köpa de är så fina, vet tyvärr inte vad de heter.
Kram Frida

Marie//Tekla Maräng sa...

Mycket fint som har hittat hem till dig. Jag letar efter en blåjulduk...
Fina hjärtan, jag har gjort mina med grönmossa.

Kram Marie

Vit Gladiolus sa...

Sååå fint du har gjort det å kuddarna är ju jättefint, ja allt är fint!!!!
Kramar

Monika sa...

Åh, så mycket fint du handlat. Har såna lingonkransar jag också. Visst är dom fina!

Jag tycker också det är härligt att vintern nu kommer på allvar. Blir så fint med snön.

Ha det så gott och mys & må i det vintervädret.

Kramar

Monika

Gnistrande snö sa...

Javisst kan det vara supermysigt med snöstorm :-)
Många fina saker du visar.

Ha det så gott!

Kram
Katarina

Lycklig fru sa...

Jättefina grejer du shoppat. Jag gillade kuddarna speciellt mycket.
Jag väntar med spänning på att se bilder på ert julpyntade hem.
Kram Sofia