16 juli 2008

Mumminsemester

Tillbaka från semestern i "mumminlandet". Jag och barnen besökte släkt och vänner först i Pori där finns även Yyteri som är en helt makalös strand, flera kilometer och långgrunt, faktiskt till och med bättre än Tylesand.



Man hade byggt långa "plank trallar" på ett par ställen till stranden (lättare att ta sig ner till havet) Man måste nog uppleva detta för att bli lika förtjust som jag :0)







Försökte med en klassisk bild på fotspår i sanden...


Efter Pori plockade jag och barnen upp pappa/maken från Åbo flygplats sen sov vi i Naantali. En gammal härlig sommarstad. Dit åker många finländare på semester. Här finns även mumminvärlden, dock är det dyrt och inte riktigt värt pengarna men barnen uppskattade det.





Min faster som bor nära Naantali har levererat sallad så länge jag minns till de flesta restauranger här. När man äter en god måltid pyser det lite av stolthet när jag vet vems goda sallad som finns brevid köttbiten.



Detta hus var fallfärdigt och ett ruckel när jag var liten och jag minns att jag tyckte det var spännade att få gå in och titta (huset ligger mitt i mot fastershus). Numera är det inget ruckel utan underbart för min kusin håller på och fixar till det. Synd bara att jag glömde fota invändigt, var upptagen med att titta.

Fint utvändigt också....



Lyckades nästan få med alla båtarna på samma foto...


kram sari

3 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej! vilka fina bilder du bjuder på. kransen du visade i förra inlägget var toppenfin :)

angående dokumentet, så är det fritt fram att härmas :) tycker det är roligt att ge och ta ideér :) stor kram sara

Les Cotrions sa...

Hello Sari! Thank you for visiting me! Lovely photos...enchanting place!
I hope to hear from you again!
Have a nice day!
Vale

Livet och träning sa...

Så härligta bilder du visar,ni har haft en riktigt mysig semester ser jag.
Ha det så bra kram ylva...