25 juni 2008

Sommardrinken

Midsommaren har varit jätte trevlig. Vi åt sill i dagarna tre, blir så när man gästar när och kära. Annars har jag varit frustrerad över min bil. Min härliga bil har fått fnatt och tjutigt av och till. Nu menar jag larmet. Ena dan kan man inte låsa bilen ännu mindre larma och andra dagen inte ett ljud. Måste lyfta hatten för Saab i kungsängen. De är helt underbara, de är hjälpsamma och snälla. Lämnade in bilen och dagen efter får jag tillbaka utan nå krångel.



Detta är sommar drinken. Mousserande vin och lite grenadin och jordgubbar. Barnen får sprite med grenadin och jordgubbar. Nu blommar mina pelargoner så vackert. Kanske att börjar få gröna fingrar... Fick tomatplantor av min pappa i helgen, får jag tomater på dem så kanske det finns hopp för mig med. Kram Sari








1 kommentar:

Lycklig fru sa...

Drinken såg jättesmarrig ut. Den måste jag testa någon dag.

Pelargonerna är underbara. Det är en favvoblomma under sommaren.

Kram Sofia